SpoorwegviaductSpoorwegviaduct

Spoorwegviaduct

Door het viaduct over de spoorlijn tussen Leiden en Haarlem te vervangen, voldoet deze weer beter aan de huidige richtlijnen van Rijkswaterstaat en ProRail.

Om het viaduct aan de richtlijnen van ProRail te laten voldoen, moet de bovenleiding van het spoor worden losgekoppeld van het viaduct. Om dit mogelijk te maken verhogen we het Spoorwegviaduct. De A44 tussen aansluiting 5 - Sassenheim en aansluiting 6 - Noordwijk zal hierdoor geleidelijk worden verhoogd.

We beperken de hinder op slimme wijze, waardoor het verkeer op de A44 gedurende de werkzaamheden kan blijven doorrijden. Dat doen we door eerst ‘’een zijde van het Spoorwegviaduct te slopen, terwijl het verkeer aan de andere zijde nog kan doorrijden. Aan de zijde waar we het viaduct gesloopt hebben, bouwen we het eerste deel van het nieuwe Spoorwegviaduct. Daarna slopen we de andere zijde van het huidige Spoorwegviaduct en bouwen we op deze plek het tweede deel van het nieuwe Spoorwegviaduct. Tijdens deze werkzaamheden is aansluiting 5 - Sassenheim afgesloten.

 

Benieuwd wat voor u de beste alternatieve route is als we hier aan het werk zijn? U vindt meer informatie op de pagina ‘Hinder’. 

 

Afbeelding links: Omleidingsroutes in de hinderweekenden tijdens afsluiting van de A44. Afbeeldingen rechts: Omleidingsroutes tijdens lokale afsluitingen in de hele bouwperiode van het Spoorwegviaduct.

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom dit project? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven

 

 

 

 

 

Cookie-instellingen