We gaan de Kaagbrug volledig vervangen. Om de hinder voor u zoveel mogelijk te beperken, doen we dat in delen. Dit betekent dat we een deel van de nieuwe brug bouwen naast de huidige brug, terwijl deze nog in gebruik is.
De nieuwe Kaagbrug komt deels naast de huidige brug te liggen. Dit betekent dat de nieuwe brug ongeveer 20 meter richting de naastgelegen spoorbrug van ProRail komt te liggen. Als de bouw van de eerste helft van de nieuwe brug klaar is, nemen we deze direct in gebruik. Vervolgens sluiten we de huidige brug af om op deze locatie de tweede helft van de nieuwe brug te bouwen. Zo kan het verkeer op de A44 tijdens de werkzaamheden blijven doorrijden, en blijft het fietspad op de Kaagbrug beschikbaar.
De scheepvaart zal het meest hinder ondervinden van de werkzaamheden aan de Kaagbrug. Tijdens een periode van zes maanden kan de Kaagbrug niet bediend worden. Dit betekent dat de brugklep in deze periode niet open kan, en schepen enkel onder het vaste gedeelte van de brug kunnen varen. Ook de recreatievaart ondervindt hier hinder van. We proberen dit zoveel mogelijk in de winter te plannen, om de hinder te minimaliseren. Toch zullen we ook in de zomer moeten werken. Hierbij valt te denken aan af en toe een volledige weekafsluiting van de vaarweg.
Benieuwd wat voor u de beste alternatieve route is als we hier aan het werk zijn? U vindt meer informatie op de pagina Hinder.
Wilt u op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom dit project? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief.
Inschrijven
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.